Sperrtopf Antennes te koop

zaterdag 14 mei 2011

De laatste 3 solo's

Helaas, de laatste 3 solo's in de USA zitten er alweer op. Het waren 3 erg lekkere vluchten. De eerste solo was 1,5 uur in de south-east practice area, wat stalls, steep turns etc. Daarna 2 lekker relaxed cross-country vluchten van 2,5 uur naar Benson en Ryan.

Woensdag 11 mei. M'n 1,5 uur solo in de south-east. Weer vroeg moeten opstaan. Ben ik niet meer gewend, aangezien ik de laatste 2 maanden vrijwel alleen maar 's middags heb gevlogen. Wel lekker rustig 's morgens. Totaal geen turbulentie en ook geen gusting. Vandaar dat ze de solo's 's morgens vroeg inplannen aangezien je 's middags geen toestemming krijgt om weg te gaan. In de south-east even wat stalls, steep turns en wat ander werk gedaan, toen via de achterkant van Superstition Mountain terug naar Falcon. Leuk vluchtje. Solo vliegen is leuk!

Donderdag 12 mei. Cross country naar Benson. Een veldje waar ik nog nooit geweest was. Ongeveer 30nm oost van Tucson. De route die ik gevlogen heb was zo:
Totaal zo'n 243nm, 450km. 2,5 uur de tijd voor. Op Benson 2 landingen gemaakt, en toen weer terug.

Vrijdag was ik vrij. Voornamelijk bij het zwembad gehangen.

Zaterdag 14 mei stond m'n laatste solo op het schema. Ik had hiervoor ook weer 2,5 uur de tijd. Dit keer maar weer eens naar Ryan toe. Ryan is een gecontroleerd vliegveld net west van Tucson. Gecontroleerde vliegvelden blijven ideaal! Niet constant position reports in het circuit hoeven te maken. Gewoon even oproepen als je 10 mijl uit bent en je hoort vanzelf wat je moet doen. Tower zorgt wel voor de benodigde separaties met kisten in het circuit. Leuk veld, Ryan. De route die ik vandaag heb gevlogen:
Retourtje, terug via dezelfde weg. Op de terugweg in de south-east practice area bij het laatste keerpunt nog een half uurtje steep turns, stalls, nog meer steep turns, nog meer stalls en een emergency descent gedaan. Toen weer terug naar Falcon, waar ik na 2,5 uur weer landde. Was toch wel een beetje jammer, voor de laatste keer alleen uit een kist te stappen in Amerika.
M'n volgende vlucht is de laatste dual voor de Single Engine Class Rating check. Nog wat laatste oefeningen, voornamelijk stalls, steep turns, engine failures, emergencies, nog meer emergencies, en wat touch and goes. Dan m'n check en daarna de DA42 sim in! Multi Engine!!

Groeten uit AZ

Geen opmerkingen:

Een reactie posten