Sperrtopf Antennes te koop

maandag 28 maart 2011

Approaches, approaches en nog meer approaches

Vandaag, na een normaal weekend in het weekend gehad te hebben stond ik weer voor 2 missies op het rooster. Eerst 1,5 uur vliegen, daarna 2 uur simmen.
Eenmaal aangekomen op school waren er geen DA40's beschikbaar. Hmm, jammer. Wel was de sim beschikbaar. We hebben dus eerst maar even de 2 uur sim gedaan. Daarna zouden we wel verder kijken of er dan wel een kist was.

In de sim eerst even een 15 DME arc gedraaid vanaf de Willie-VOR op Gateway, net zo lang tot we de final approach course van de ILS 30C op Gateway konden intercepten. Die ILS afgevlogen, missed approach gedaan, en door naar Casa Grande om daar de ILS voor runway 5 te doen. Die gedaan, toen terug naar Chandler om daar de NDB 4R approach te doen. Die eenmaal met de runway in zicht afgebroken en door naar Sky Harbor om daar een ILS approach te vliegen op runway 26, met een circling voor runway 8. Toen zat de 2 uur er wel weer op.

Terug naar dispatch, kijken of er een vliegtuig is.... Nee hoor, nog steeds niets. Nog een anderhalf uur gewacht tot er eindelijk een DA40 beschikbaar was. Toen om 4 uur opgestegen waarna we een 7 DME arc gevlogen hebben rond Gateway. Dit keer in het echt :) Ging wel een stukje makkelijker! Dit keer tenminste geen belachelijke 63 knopen wind die m'n instructeur had ingesteld in de sim "gewoon omdat het kan". Toen door naar de KCKY radiozender. Deze zendmast wordt gebruikt als NDB approach voor Coolidge. We hebben daar 3 holdings boven gevlogen, waarna we daarna de ILS 30C op Gateway hebben gevlogen. Inclusief missed approach en holden boven Gateway. Nadat we daar een paar holdings hadden gevlogen zijn we terug gevlogen naar Falcon Field. De 1,5 uur zat er toen weer op.

Wel weer een leerzaam dagje. Morgen weer 2 uur vliegen. Weer wat approaches doen! Gaat echt hard nu!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten