Sperrtopf Antennes te koop

vrijdag 4 maart 2011

DA40 simmen

Het is alweer een tijdje geleden sinds m'n laatste blog. Dit omdat er gewoon niet zo heel erg veel te melden is. Ik heb inmiddels 7 uur in de Diamond 40 simulator gezeten. Zeker wel vet! Garmin 1000 rules! Wat een apparaat! Over de dingen die we in de sim doen valt weinig te bloggen, de ene keer doen we wat VOR's intercepten, dan weer wat holdings, dan een approachje tussendoor etc etc. Het is echt een proceduretrainer. Kwa vliegen stelt het ding niet zo veel voor. Hoogte houden is bijvoorbeeld erg onrealistisch. Hij valt eigenlijk niet fatsoenlijk uit te trimmen.
De komende 2-3 weken zit ik nog op de sim. Voordat we daadwerkelijk de eerste vlucht op de DA40 maken hebben we er zo'n 25 uur sim op zitten. Het is de bedoeling dat we de DA40 kwa procedures volledig kennen voordat we brandstof gaan verstoken.

Wat ook wel leuk was is dat ik dinsdagochtend 1 maart mee ging met Boudewijn en m'n vaste instructeur naar Palm Springs (California) in de Diamond 40. M'n instructeur vroeg waarom ik niet mee ging... Inderdaad, waarom niet? Een trip van zo'n 5 uur. Totaal heen en weer precies 1000km. Grofweg even ver als van Nederland hemelsbreed naar Italie. Heel gaaf, die DA40! Kan niet wachten om er in het echt in te vliegen. Heb me erg uitgeleefd met foto's maken. Een hele serie foto's (slechts een kwart van het totaal) staat hier. Veel plezier met kijken. Hier heb je alvast wat voorproefjes;





Geen opmerkingen:

Een reactie posten