Sperrtopf Antennes te koop

dinsdag 8 februari 2011

300nm solo

Beetje laat met m'n blog. Gisteren (maandag 7 februari) de 300nm solo gevlogen die verplicht is voor het behalen van je license. Ik ben hiervoor naar Lake Havasu gegaan, en op de terugweg met een landing op Wickenburg.


Om kwart voor 9 's morgens opgestegen en koers gezet naar het noord-westen. Na een lang uur woestijn kijken was het tijd om te beginnen met de daling naar Lake Havasu. Daar om kwart over 11 geland en toen naar Desert Skies getaxied om een handtekening op te halen van iemand daar. Had er nog nooit eerder van gehoord, en verder ook andere lui van school niet, maar de duty instructor vertelde mij dat het nodig was handtekeningen te krijgen van mensen daar dat je er daadwerkelijk geweest bent. Nouja. Goed dan. Dan ook maar even een slush puppy halen en weer door! Deze vlucht stond gepland als 3,5 uur. Dat is ruim als je alleen maar hoeft te vliegen. Maar als je ook nog moet taxien ben je aardig wat meer tijd kwijt.
Dus ik was klaar om weg te taxien, dus ik roep op de frequentie "Havasu traffic, Archer 4144P at Desert Skies is taxing out for runway 32, Havasu". Vond een Chinees op de frequentie het blijkbaar nodig om te roepen "bla bla is 6 miles south-west of the airport, entering the downwind runway 32 on a 45 degree entry. Looking for the taxing traffic." Tuurrrrrrrrrrlijk..... Succes!... Hahahah, goed om te weten jongen.

Opgestegen en weer koers gezet naar Wickenburg. Na weer een goed half uur-45 minuten staren naar de eindeloze woestijn kwam het vliegveldje in zicht. Daar geland en ook weer een handtekening gehaald, en weer door! Dit maal een eindeloos stuk naar "beneden" taxien voor runway 23. De baan op Wickenburg is behoorlijk schuin tegen de heuvel op. M'n checks weer gedaan en weer door naar Falcon. Inmiddels liep ik wel wat achter kwa tijd. Dus terug naar Falcon weer wat harder gevlogen.

Na precies 3,5 uur, 3 landingen en 2 handtekeningen was ik weer terug op Falcon.

Een uur na m'n vlucht hoorde ik dat dezelfde kist waar ik net in zat ineens terug moest komen op de vlucht na mij vanwege een electrical fire. Hmmmmmmm..... Fumes/smoke in de cockpit. Ze hebben een pan-pan uitgeroepen en hadden voorrang op iedereen met landen. De brandweer en ambulances stonden naast de baan en niemand mocht het "Aircraft only" deel van het vliegveld meer op (aircraft only zijn alle taxibanen en landingsbanen, de ramp valt daar niet onder). Ze zijn veilig geland en verder was er ook weinig aan de hand. Ben erg benieuwd wat de oorzaak was. Heb in ieder geval geluk gehad.... Haha...

Dinsdag en woensdag vrije dagen. De volgende vlucht zal m'n 70 uurs check zijn. Het einde van het VFR deel. Wanneer de check is weet ik nog niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten