Toen was het tijd om een aantal landingen op Coolidge te gaan doen.... Tot m'n instructeur het gas dicht trok. Ok, prima.
Glide 75kts - establish
Suitable landing field - locate (Coolidge)
Fuel pump - on
Fuel selector to fullest tank - set
Magneto's - on
Mixture - full rich
Carburetor heat - on
Engine instruments - check.
Instructeur: Engine does not restart!
Ok dan doen we dit rijtje gesimuleerd;
Transponder - simulate 7700
Mayday call - simulate
Battery - off
Magneto's - off
Throttle - close
Mixture - idle cut off
Fuel selector - off
Seat belts and harness - lock
Ik kon straight in op Coolidge, maar ik zat nog wel erg hoog. Flaps 40 geselecteerd en wat S-bochten gemaakt op final om wat hoogte kwijt te raken.
Eenmaal geland, gas weer open en weer de lucht in. Er stond een kist aan de andere kant van de baan te wachten om op te stijgen. We maakten een teardrop en gingen weer op final voor een volgende touch and go de andere kant op. Daarna nog weer een circuitje gemaakt, maar de meneer in de kist voor ons vond het blijkbaar nodig om een backtrack te maken op de baan toen wij al op final zaten. Geloof dat die kerel zich nog wel (terecht) schuldig voelde toen we op 10 meter go-around gingen omdat hij nog steeds niet de baan af was.
Goed... Dan niet, dus weer verder gevlogen, terug via Sacaton naar Chandler om daar nog wat touch and goes te doen.
Ohja... Was weer lekker gusty af en toe. Ging een short-field landing doen. Dan kom je tegen de stallwarning aan binnen heel laag over het gras vlak voor de baan om op de nummers te staan. Op 5m hoogte zakte m'n snelheid ineens 5 knopen en m'n rechter vleugel wou heel graag omhoog. Behoorlijk wat voeten + rolroer nodig samen met volgas! Spectaculair! Maakt het wel interessant, een sportief weertje :)
Na 1,5 uur en 6 landingen waren we weer terug op Falcon.
Later 's middags nog even terug naar school gegaan om nog wat foto's te maken vanaf de Sabena Ramp. Hier een paar:
Update: helaas moeten cancelen vanwege harde wind op de bestemming... Maandag meer hopelijk meer geluk. Morgen, zondag 1,5 uur solo in de south-east. Nog wat bovenwerk (stalls, steep turns, etc) doen en wat landingen op Gateway.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten