Sperrtopf Antennes te koop

donderdag 24 februari 2011

IFR naar Tucson

Vandaag eindelijk weer eens 2 uur IFR gevlogen op de Archer. Dit maal met een andere instructeur dan m'n vaste. Hij heeft het de laatste tijd nogal druk.
Om kwart voor 3 de Archer ingestapt en de IFR clearance naar Tucson aangevraagd. Om 3 uur waren we airborne en namen we contact op met Phoenix Approach die ons via een aantal vectors een airway richting de Stanfield VOR gaf. Eenmaal op de airway klommen we door naar 9000ft. Mooi uitzicht op wat cumultjes die er vandaag (vooral aan het begin van de middag) in overvloed waren. Eenmaal Stanfield VOR gepasseerd de outbound radial 132 getrackt. De gevlogen airway routes zagen er zo uit;

Nadat we Tucson approach hadden gecontact kregen we een direct naar de Initial Approach Fix; LIPTE.
De Approach plate voor de RWY 11L ILS
Deze approach hebben we helemaal gevlogen. We hebben helaas geen landing gemaakt. In verband met de drukte op Tucson konden we alleen een low approach maken tussen de landende en startende airliners.
Na deze ILS approach hebben we koers gezet naar Falcon Field. Direct op de GPS en gassen maar.
M'n instructeur voelde zich al een tijdje niet zo lekker. Hoofdpijn die steeds erger werd. Vanaf Coolidge op de terugweg werd hij zelfs heel erg misselijk... Hij was blij toen we om 5 uur weer op de grond stonden na 2 uurtjes vliegen.

Voor morgen sta ik helaas weer niet op het rooster. M'n huidige instructeur heeft 5 leerlingen die allemaal IFR vliegen op het moment, en blijkbaar heb ik nu even de minste voorrang. Zucht. Andere instructeurs zijn ook niet beschikbaar voor morgen. Zaterdag wordt het weer poepweer met een koufront wat er aan zit te komen. Ze voorspellen nu al blowing dust zoals vorige week ook.... Gaat echt niet snel meer nu. Heel februari echt pauper weinig gevlogen :(... Hopelijk wordt maart beter.
Nog 2 missies (4 uur) op de Archer en dan Diamond 40 sim! Kan niet wachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten