Sperrtopf Antennes te koop

maandag 4 april 2011

Night flying

Vandaag m'n eerste 2 night duals gedaan! Heel vet.
Sunset was om 18:50 uur. We hebben de motor gestart om 19:20 en zijn vervolgens een half uur na sunset opgestegen.
Eerst wat manouvres gedaan in de south-east practice area, boven de donkere woestijn. Boven Phoenix en Mesa kun je meer dan genoeg zien door al die lichten van de stad. Boven de woestijn zie je echt niets, op een paar lampjes na en wat weggetjes. Eerst wat slow flight gedaan, wat steep turns, stalls, etc. Toen voorbereid om de ILS 30C op Gateway te doen. De approach weer in de G1000 gezet, kaartjes bij de hand, briefen, en toen Phoenix Approach opgeroepen op 123.70 om de approach aan te vragen op Gateway. Na wat vectors van ATC zaten we op de ILS en deden we eerst een missed approach en gingen we het circuit op de normale manier in.
Verschillende landingen gemaakt. Met flaps, flapless, en zonder landing lights. Dan zie je echt helemaal NIETS meer, puur op de runway edge lighting inschatten hoe hoog je zit. Ging wel goed, maar met landing light aan stelt het landen niet zo veel voor. De halogeenlampen van de DA40 zijn behoorlijk fel. Die van de Archer zijn meer voor de sfeer :P
Na een aantal landingen ging de toren van Gateway (en ook Falcon Field) dicht om 9 uur. Vervolgens wordt het D-airspace nu E-airspace en is het een niet gecontrolleerd veld. Je moet vanaf nu dus je positie in het circuit constant blijven roepen. Wel grappig om Falcon Field op te roepen door te zeggen; "Falcon Field traffic, Diamondstar 4119S is just north of Gateway, inbound for landing runway 4R, Falcon Field traffic". Normaal roep je Tower :-)

Goed, na 2 uur vliegen en 7 nacht landingen stonden we weer aan de grond. Morgen weer een uurtje nachtvliegen. Daarna komt er nog een dual van 1 uur en een van 1,5 uur. Daarna de nachtsolo van 1,5 uur, circuitjes vliegen. Wordt wel een leuk weekje. Kan in ieder geval elke dag uitslapen aangezien m'n instructeur niet graag 's morgens vliegt! :-)

Ohja, en zaterdag nog weer 2 uur in de sim gezeten. Weer een aantal approaches met partial panels (=instrument failures) gedaan. Dit keer gezellig met Niels naast me.

4 opmerkingen:

  1. leker uitslapen is altijd fijn- maar of ik nou zo zou genieten van nachtelijk landen....brrr. Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nachtbraker! veel plezier XX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Peet! Je bent al aan het nachtvliegen geslagen, gaaf! Zal ongetwijfeld erg mooi zijn om al de lichtjes van Phoenix te zien. Veel succes en plezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen