Sperrtopf Antennes te koop

maandag 11 april 2011

Nightsolo

Helaas, m'n nachtsolo zit er weer op. Ik wil nog een keer! Wat is (solo) vliegen toch mooi! Vooral in een vliegtuig van $350.000 kaal. Reken er nog even een extra $50.000 dollar voor de G1000 bij op.
Vanavond rond 7 uur zaten we met z'n drieën naast elkaar op de ramp in onze DA40's. Giel links, Niels in het midden, en ik stond rechts. We waren alle drie aan wachten tot de zon onder zou gaan zodat we eindelijk konden vliegen. Wel grappig.
Om 10 over 7 de motor gestart en op naar Gateway! Daar 9 stop and goes gemaakt, en toen weer terug naar Falcon Field. Solo landt de DA40 nog weer lekkerder dan met het extra gewicht van een instructeur erbij. Kon em zo zacht landen dat je heel zachtjes de banden op hoort spoelen. Wat een fijne kist!
Na 10 nachtlandingen en anderhalf uur verder stond ik weer op de Sabena Ramp. Normaal helpt je instructeur je mee de kist achteruit weer terug te duwen in z'n parking spot. Aangezien de DA40 geen nosewheel steering heeft kun je em alleen maar draaien door de staart omlaag te houden en tegelijkertijd te duwen. Met z'n tweeën is dat een eitje natuurlijk. In je eentje is dat toch wel even worstelen in het donker. Haha. Maargoed, hij staat mooi.

Wat is nacht (of avond) vliegen toch mooi!

Morgen weer de sim in, 2 uurtjes. Daarna gaat het gewoon weer lekker door met approaches vliegen. M'n volgende missie is nummer 87. Numer 106 is de IR (instrument rating) check. Met (huidig) gemiddeld 6 missies per week duurt het niet zo heel lang meer voor deze check eraan komt. Na de IR check staan er nog 3 solo's op de planning en dan al heel gauw is er de Single Engine class rating check. Eenmaal die gehaald zijn we weer 2 weken verder en dan komt het Multi-Engine deel. Dat laatste deel zal ongeveer nog een maand duren. Als dat afgesloten is dan kom ik weer naar Nederland, maar niet voor lang, want na ongeveer een weekje Nederland gaan we nog 2 weken naar Portugal om daar de Multi-Engine Instrument Rating te halen. Ook dat zal ongeveer 2 weken gaan duren (op papier althans....). Daarna uiteindelijk nog de MCC (Multi Crew Cooperation) op de 737 sim in Hoofddorp. Maar dat duurt nog wel even...

1 opmerking:

  1. Prachtig, kijk maar niet teveel vooruit, de tijd gaat al zo snel en dan is het alweer voorbij daar voor je.......xx mam

    BeantwoordenVerwijderen