Sperrtopf Antennes te koop

donderdag 7 april 2011

Nog meer nachtvliegen

Zo, vanavond weer 1,5 uur nacht gevlogen. Het was vanavond nogal gusty. De bovenwind was zelfs 35 knopen, beneden aan de grond was er een 10 knopen crosswind met gusts van soms wel meer dan 15 knopen. We zijn naar eerst naar de south-east practice area gegaan. Wat steep turns gedaan en toen voorbereid voor de ILS 30C approach op Gateway. Nadat we deze approach op 2 mijl voor de baan af moesten breken i.v.m. een C130 Hercules die steeds touch and goes aan het doen was op de parallelle baan, hebben we een 360 gemaakt en op runway 30L geland. Deze baan heeft geen PAPI (precision approach path indicator, oftewel de witte en rode lampjes naast de baan die aangeven of je op, boven of onder glijpad zit). Dat maakt het inschatten weer wat lastiger. Na een aantal touch and goes en glide-ins (gesimuleerde engine failures in het circuit) vertrokken we weer naar Falcon Field. Hierna zou m'n night solo gepland zijn. Ondanks de vlagerige wind vond m'n instructeur het goed dat ik ging. Echter toen we weer op dispatch aankwamen werd het duidelijk dat ik daarvoor eerst een pre-solo written test moet doen voor de DA40. Die doe ik morgen dan wel. Sta voor morgen (vrijdag) ingepland voor een 1 uur night dual en de 1,5 uur night solo.

Dinsdagavond had ik nog een uurtje gevlogen. Direct voorbereid voor de ILS 30C approach op Gateway, daarna nog wat touch and goes gedaan.
Woensdagavond zou ik ook vliegen, maar toen was het weer behoorlijk slecht. Het regende hard en er waren een aantal onweersflitsen te zien. Dus maar niet gegaan.

Dinsdagavond. Kwartier na sunset.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten