Sperrtopf Antennes te koop

dinsdag 26 april 2011

Gusty

Het is alweer even geleden dat ik een blog geschreven heb. Dat betekent niet dat er niets is gebeurt. Heb nu tijdelijk een andere instructeur omdat m'n vorige op vakantie is.

Zondag:
2 uur gevlogen. KCKY approach gedaan, en daarna de VOR approach op Casa Grande, en door naar Gateway voor de ILS. Flink turbulent. Het is hier echt goed thermisch aan het worden! Af en toe gas dicht en nog op hoogte blijven terwijl je 110 knopen vliegt. Even later weer volgas en dan met 90 knopen amper op hoogte blijven. Haha. Er waait de afgelopen tijd steeds een behoorlijk harde wind rond Phoenix. Mede door de thermiek levert dit gusting conditions op en soms blowing dust. Zondag was de south-east practise area volgeblazen met zand uit de woestijn. Hier en daar was het zicht onder de 10km, terwijl even een stukje noord boven de Phoenix het zicht weer gewoon 50+ km was.

Maandag:
1,4 uur gevlogen. ILS backcourse runway 23 op Casa Grande gedaan. Toen door voor de VOR approach into Coolidge. Die had ik nog nooit gedaan, dus weer wat nieuws. Stelt niet veel voor. Circling approach gemaakt, tot m'n instructeur nog niet halverwege downwind het gas dicht trok. "simulated engine failure". "So what are you gonna do?" "-land on runway 17 instead of 23". "Oh, really good! A lot of people try to take 23 and mess it up real bad! Good thinking there!" Hoppa, die was binnen! Dit keer dus op de kleine baan op coolidge geland. Deze wordt eigenlijk nooit/zelden gebruikt, aangezien er wat scheuren in het asfalt zitten, en deze baan best wel smal is. Toen terug naar Falcon Field. Het was al erg laat, vlak voor sunset. Was wel mooi om de zon onder te zien gaan achter de bergen zuid-west van Phoenix. We hadden nog even wat tijd over, dus nog wat unusual attitudes gedaan met de ogen dicht, en dan recoveren. Ook blind vliegen. Ogen dicht, en dan maar wat bochtjes maken. Als je je ogen dan open doet schrik je best wel dat je eigenlijk in een hele andere positie hangt dan je verwachtte. Daarom heeft de FAA ook een filmpje gemaakt waar beschreven wordt.. ach kijk gewoon maar:


Vandaag, dinsdag:
1,6 uur gevlogen.Vandaag de ILS gedaan op Gateway voor de zoveelste keer :P, en toen door naar Chandler om daar de VOR runway 4R approach te doen. Het was vandaag echt heel erg gusty! Crosswinden en gusts tot 28 knopen! Erg heftig. Was flink werken. M'n instructeur was wel onder de indruk dat ik em nog behoorlijk netjes aan de grond kon zetten 4x op deze vlucht.

Het vliegen gaat weer lekker door de komende dagen. Woensdag en donderdag nog, en dan weer weekend. Hopelijk zondag naar San Diego cross-country! Zou erg vet zijn. Maarja, nog even afwachten.

1 opmerking:

  1. Wanneer ga je weer een nieuwe schrijven? Deze ken ik ondertussen wel:P xx

    BeantwoordenVerwijderen