Sperrtopf Antennes te koop

donderdag 20 januari 2011

40 uurs check

Vandaag de 40 uurs check gehad. Geslaagd!

Om 5 uur opgestaan om om 6 uur fris op school te staan. Na de meteo en mass en balance gedaan te hebben was het tijd voor het eerste gedeelte van de 40 uurs check; mondelinge theorie. Viel gelukkig nogal mee. Na wat kaartvragen was het wel best. Naar de Archer om te pre-flighten waar het duidelijk werd dat de motor niet genoeg olie had. Even langs maintenance en het werd weer aangevuld. Prima... Opgestegen om 8 uur om naar de south-east practice area te gaan. Tijd voor wat steep turns, slow flight, en verschillende soorten stalls. Ineens trok m'n instructeur het gas dicht. Simulated engine failure. Rittenhouse was het enige landbare terrein, dus daarheen gekoerst om een downwind te vliegen. Kwam weer perfect uit! Net als maandag met m'n solo.
Daarna was het weer tijd om terug te gaan naar Falcon voor 1 touch and go. Een short field landing op de 2e streep op de centerline gemikt. Right on! Daarna nog een flapless landing gemaakt en teruggetaxied naar de Sabena Ramp.
Tijdens de debriefing werd mijn vermoeden bevestigd en was het duidelijk dat ik ruim geslaagd was. Op naar de 70 uurs check en de eerste gouden strepen!
Eerst nog wat cross-countries. Nog een week of 4 te gaan en dan zit het VFR gedeelte (op zicht vliegen) er alweer op als dit tempo zo door gaat.
De komende 3 vluchten worden eerst weer 3 solo cross-countries van 2 uur per stuk. Morgen naar Ryan, bij Tucson. Weer vroeg opstaan, want ik moet om 0715 briefen. Deze route, heen en terug hetzelfde;

1 opmerking: