Sperrtopf Antennes te koop

zaterdag 22 januari 2011

Rondje Phoenix

Vandaag eindelijk weer eens op een fatsoenlijk tijdstip kunnen opstaan... 8 uur ging m'n wekker. Nadeel van elke ochtend om 4 uur moeten opstaan is dat je vanaf 5 uur zit te stressen dat je je niet moet verslapen omdat je steeds om de 20 min wakker wordt... Zucht :P

Had voor vandaag een rondje Phoenix in gedachten. Via Carefree Skyranch, Pleasant Valley naar Wickenburg waar ik 3 landingen heb gedaan. Toen door naar Buckeye waar ik 2 landingen gedaan heb en daarna via Chandler terug naar huis;

Het was erg druk bij Buckeye. Daar vliegen altijd een heleboel studenten van de EPST en van Lufthansa die gestationeerd zijn op het vliegveld Goodyear, een stukje verder richting Phoenix. Ik zat vandaag dan ook met nog 6 andere kisten in het circuit daar. Was flink druk op de frequentie aangezien je op een ongecontroleerd veld steeds je positie verteld in het circuit. Ratelde maar door...
Op de terugweg via Chandler was ik inmiddels door al die landingen redelijk krap in tijd. Daarom het laatste stuk van Chandler naar Falcon Field (12nm) met 130 knopen gevlogen. Vond de controller ook wel prettig aangezien hij me vanaf Chandler een "keep the speed up, fly straight to the numbers for runway 4R" gaf. Prima. Ik zat al op 2,0 uur op de Hobbs meter toen ik nog 5 mijl moest vliegen... Werd dus eigenlijk al onmogelijk om binnen de 2,0 uur te blijven. Toch geprobeerd. Na de landing stond de urenteller nog steeds op 2,0 uur. Net toen ik was aangekomen op de Sabena Ramp en ik m'n mixture naar idle-cutoff bracht en de motor de laatste 2 slagen maakte sloeg de teller op 2,1 uur. Zucht. Jammer... Weer 6 gratis minuten weggegeven voor de volgende die na mij op de kist vliegt...

Voor morgen staat er opnieuw een solo cross-country van 2 uur op de planning. Gaat echt super hard nu. Zit inmiddels op 42,9 uur met 109 landingen! Heb voor morgen deze route in gedachten: Falcon Field, Chandler, Maricopa mountain, Gila Bend, Buckeye, Sierra Estrella mountain peak, Chandler, Falcon Field:
Ben dan van plan om op Gila Bend en Buckeye beide 3 landingen te doen. Misschien meer als ik de tijd heb. Dit rondje duurt zonder landingen ongeveer een uur en 20 minuten.
Guess what.... Om 4 uur gaat m'n wekker weer! Jeeeeeeeeej.............. Weltrusten (21:18 uur)....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten