Sperrtopf Antennes te koop

maandag 24 januari 2011

Diversions

Zondag zou ik een solo van 2 uur doen. Helaas heb ik die moeten cancelen. Was om 4 uur opgestaan om om half 7 te briefen, maar al heel gauw was duidelijk dat de wind buiten onze limieten viel. Vlagen tot 30 knopen... Het zou in de middag beter worden, dus we hebben uitgesteld tot 2 uur. Om kwart voor 6 m'n bedje weer in gekropen om om kwart over 8 weer wakker te worden :P Heerlijk. Helaas was de wind om 3 uur nog steeds niet minder geworden dus heb ik toen moeten cancelen.

Maandag stond er een 1,5 uur dual op het rooster. Heerlijk uitgeslapen om 8 uur wakker geworden. Om half 10 naar het vliegveld om om 11 uur met m'n instructeur de south-east practice area in te vliegen richting Coolidge, waar hij ineens mij opdracht gaf om uit te wijken naar Phoenix Regional. Je berekent dan in de lucht de koers, afstand, windcorrecties, tijd en brandstofverbruik over de nieuwe route. Geeft even wat extra workload, maar als je je kist gewoon netjes hebt uitgetrimd kun je alles eigenlijk gewoon loslaten zodat je bezig kunt met andere dingen... Als je tenminste voor de verandering geen afgetrapte kromme kist hebt. Ik had eindelijk weer eens Archer 4149Y! Wat een heerlijke bak... Dit natuurlijk wel terwijl je constant ook op let op andere kisten in de lucht... De berekeningen waren binnen 3 graden nauwkeurig en ook de tijd zat op 20 seconden goed :)
Op Phoenix Regional een hele lading landingen gedaan. Leuk veldje. Het is een beetje verlaten, althans zo lijkt het. Er groeit gras tussen de spleten van de betonbaan waar overigens geen lijnen of wat dan ook op staat, behalve de baan nummers. Ook is deze baan lekker smal. Is een goeie oefening om performance landings/short field landings op te oefenen. Dat hebben we dan ook goed benut. Steeds met een half krijsende stallwarning aan binnen komen en de kist zo kort mogelijk neer zetten na de nummers. Vol in de remmen. Erg leuk om te doen!
Daarna weer terug naar Falcon Field via Chandler. Scheelt een hoop omvliegen. Na ook daar nog een laatste short-field landing waren we na 1,5 uur en 6 landingen weer thuis. Leuke vlucht!

Morgen wordt een speciale dag... Ik stond ingeroosterd voor 2 solo cross-countries van beide 2 uur, met een pauze van 2 uur daartussen. Vond die pauze niet zo heel erg zinvol, dus heb eerst m'n instructeur en daarna dispatch/schedulers opgebeld om te vragen of dat anders kon. Ik ga nu 2 uur heen, 2 uur terug naar Lake Havasu! Heel vet! Lake Havasu ligt op ongeveer 160nm noordwest van Phoenix. Ongeveer 1 uur en 40 min vliegen. Dan land ik daar, even chillen in een van de vele crew lounges, refuelen, lunchen en dan weer terug naar huis! Heb er heel veel zin in. Eigenlijk doe je dit ook voor je 300nm vlucht die vlak voor je VFR eindcheck, maar nu al wat eerder! Kan niet wachten. De route die ik gepland heb ziet er zo uit;

Noordelijke route is de heenweg, zuidelijke route de terugweg. Van Falcon naar Carefree, Wickenburg, Alamo Lake, Gene Wash, Chemeheuvi, Lake Havasu. Dan terug van Lake Havasu naar Chemeheuvi, Avi Suquilla, Quartzsite, een verlaten vliegveld, Buckeye, bergtop, Chandler en weer thuis. Ik vertrek om half 10 vanaf Falcon Field, om rond een uur of 2 weer op Falcon thuis te zijn. Kan dan in ieder geval een beetje uitslapen (6 uur :P)

Ohja... Wat gaat het hier weer tiefus hard! Heb uitgerekend dat ik m'n VFR eindcheck (70 uurs check) op 8 februari heb! Zat even later te bladeren in ons roosterprogramma waar het vermoeden bevestigd werd... Slik:

Last Flown     Next Check Ride


24 JAN 201108 FEB 2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten