Sperrtopf Antennes te koop

vrijdag 28 januari 2011

Retourtje Marana

Vandaag anderhalf uur de tijd om naar Marana en terug te vliegen. Das erg krap want aan vliegtijd ben je toch wel zo'n 1 uur en 20 minuten onderweg totaal. Het is me gelukt om binnen de 1,5 uur te blijven!
Kon vanmorgen weer redelijk uitslapen. Was om half 11 op school om om 12 uur de lucht in te gaan. Was het voor de verandering een keer rustig bij de duty instructor (normaal sta je echt in de rij om je handtekeningen te krijgen en loop je daardoor vaak wel wat vertraging op), was de kist nog niet terug en moest ik nog een kwartier wachten. Uiteindelijk wel om de geplande tijd opgestegen, maar vaak genoeg staan die Archers alweer een tijdje stil voordat je eindelijk de kans krijgt om in te stappen. Dit keer niet dus.
Was al zo goed als klaar om weg te gaan, had de preflight gedaan, en de cockpit was klaar om te gaan maar er moest nog wat brandstof in. Al met al dingen waar je normaal nooit op hoeft te wachten omdat ik voor de verandering eens vroeg was. Haha.

Vandaag
Goed, om die vlucht naar Marana te doen was het nodig om op een iets hoger brandstofverbruik te vliegen. 11 gallon per uur ipv 9,5. Dit met een powersetting van 2575RPM ipv 2450. Dit leverde ongeveer een toename in de true airspeed op van 8 tot 9 knopen. De moeite waard over een afstand van zo'n 150nm.
Ook heb ik er voor gekozen om niet door te klimmen naar grotere hoogten zoals 6500ft, maar laag te blijven waar de tegenwind minder was en je minder tijd kwijt bent aan klimmen.
Na een tijdje kwam het vliegveld van Marana in zicht. Het was niet druk, dit keer maar 1 vliegtuig in het circuit. De vorige keer toen ik hier was was het veel drukker. Vanaf de cement plant iets zuid-oost van het vliegveld downwind onder een 45 graden hoek aangevlogen voor left traffic runway 12. 1 landing gemaakt, en daarna als de donder terug naar Falcon.
Terug via Chandler. Via deze route snij je een klein stukje af, en kun je een straight in voor runway 4R verwachten. Scheelt weer een minuutje. Na een flapless landing (is hogere snelheid! haha) op Falcon teruggetaxied naar de Sabena ramp. Aangekomen hup parkingbrake erop hup mixture idle-cutoff en gelukkig sprong dit keer niet de hobbs meter nog een tandje verder. Het decimaal getal was al wel iets gekanteld. Denk dat ie binnen een halve minuut wel zou verspringen. Haha. 1,5 uur en 2 landingen erbij vandaag. Was wel weer leuk.

Morgen weer 1,5 uur solo diversion training. Nouja, diversion... Tja, je kunt niet veel diverten in je eentje, aangezien je dan al van te voren weet waar je heen gaat en dan is het niet echt een diversion. En als je in de lucht inderdaad iets gaat bedenken waar je heen wil dan mag je er niet landen omdat je er geen handtekening voor hebt gekregen... Lastig lastig. Oftewel, dit keer maar eens zonder te hard moeten vliegen in 1,5 uur terug kunnen zijn. Ik ga maar weer eens een rondje vliegvelden in de south-east practice area doen. De belangrijkste 2; Coolidge en Casa Grande. Daar een aantal landingen doen en dan weer terug. Is ook wel weer eens grappig.

Ohja, m'n D7000 maakt echt vette foto's. Ze waren weer aan het volleyballen in het zwembad vandaag;

1 opmerking:

  1. Hey peet! Heb de afgelopen 2 weken niet zoveel tijd gehad om je blog te lezen maar ben nu weer helemaal bij. Leuk te lezen dat het zo goed gaat! Gaat snel!! En je nieuwe camera maakt mooie foto's zo te zien, wil meer foto's zien! Veel plezier en succes dit weekend! Kus

    BeantwoordenVerwijderen