Sperrtopf Antennes te koop

dinsdag 25 januari 2011

Solo retourtje Lake Havasu (358nm)

Hoppa! Was weer leuk vandaag. Vanmorgen opgestaan om een acceptabele 6 uur. Even gauw gedoucht en gegeten, 10 minuten gewacht op de allernieuwste winds aloft die om 7 uur uit zou komen om m'n planning af te maken. Gisteravond gewoon nog 2 uur en een kwartier hard zitten plannen om de heen en de terugweg te bedenken. Deze kun je pas 's morgens afmaken met nauwkeuriger weer...
Om half 8 het busje naar school gepakt. 9 uur bij de duty instructor gemeldt en om kwart voor 10 was het 65kts - rotate! Naar Lake Havasu zoals gepland via Carefree, Pleasant Valley, Wickenburg, Alamo Lake, Gene Wash, Chemeheuvi naar Lake Havasu (noordelijke route);

Ik geloof dat de thermiek langzaam aan hier ook weer een beetje op gang begint te komen. Was vanmorgen al vroeg turbulent onder de 4000ft. Heb een paar rake klappen gehad net na de take-off.  Onderweg op 6500ft boven de uitgestrekte woestijn niets meer van gemerkt. Zat weer in 4149Y! Wat een heerlijke bak..... Lekker in de relax-stand, mooi uitgetrimd een beetje chillen terwijl het landschap met 225km/h onder je doorschuift. Na anderhalf uur vliegen kwam de stad Lake Havasu in zicht. Het vliegveld moet aangevlogen worden vanaf de westkant ivm geluidsoverlast. Vandaar de planning via het vliegveldje oost van Lake Havasu.
Lake Havasu (foto niet zelf gemaakt voor diegenen die alweer zitten te brullen).
"Lake Havasu traffic, Archer 4149Y is inbound on the 45 for left downwind runway 32, Lake Havasu". Na eerst een landing gedaan te hebben daar kwam m'n fullstop waarna ik de ramp op taxiede. Er zijn daar meerdere FBO's (Fixed Base Operators) waar je kunt tanken en ff kunt zitten. Nog geen meter de ramp op getaxied of er scheuren al 3 golfkarretjes op je af... Wie het eerst is heeft weer wat geld verdiend aan brandstof... Zo gaat het er aan toe. Nouja, gewoon de eerste maar gepakt. Gelukkig de goede, want had al verhalen gehoord dat een van die FBO's wel heel chill is. Gratis slush puppy, popcorn en een lekkere pilots lounge. Haha.
Na binnen gemarshalled te worden gevraagd of ie em tot de tabs kon refuelen waarna ik met hetzelfde golfkarretje over het platform naar de lounge gescheurd werd. Ze waren of erg gastvrij of maar al te blij met weer een klant. Misschien wat van beide. Haha.
Even binnen gezeten, wat gedronken, brandstof betaald met de creditcard van school en weer terug de kist in. Er was nog weer 2 uur te vliegen voor de terugweg die via een wat grotere omweg gevlogen zou worden. Eerst naar het zuiden om daarna naar het oosten te gaan.
Opgestegen om kwart over 12. Geklommen naar 7500ft om weer anderhalf uur over de uitgestrekte woestijn heen te kijken. Wel heel vet op een van de legs.. Had uitgerekend dat een leg 21 minuten en 30 sec zou duren. Toen ik overhead het keerpunt was wou ik de timer resetten en zag tot m'n verbazing dat deze op 21 minuten en 28 sec stond. Te vet! Haha.
Om 2 uur was ik weer terug op Falcon Field. Totaal 3,7 uur gevlogen. 1,9 uur over de heenweg, 1,8 uur over de terugweg.

Morgen nog weer 2 uurtjes solo cross-country. Dezelfde als ik eigenlijk zondag zou doen, die helaas gecanceled moest worden;
 Kan weer een beetje uitslapen. Vlieg pas om 12 uur. Half 11 briefen, half 10 op school :).

1 opmerking: