Eerst een wat langere briefing dan normaal gehad om de route te plannen en voor te bereiden. Nadat we de route hadden ingetekend op de kaart, de navigation log ingevuld en het weer en mass and balance hadden voorbereid vertrokken we rond 3 uur. We zouden de overland beginnen bij punt Whiskey, een visueel herkenningspunt ongeveer 13nm zuid-oost van Falcon. Vanaf daar naar Pegasus, een privevliegveld, door naar Phoenix Regional, Pinal en als eindpunt Tucson Intl. Onderweg van 4500ft naar 7500ft geklommen. Je merkt wel dat de Archer zo hoog steeds minder vermogen begint te krijgen.
De heenreis van Falcon naar Tucson |
Nadat we de baan af waren taxiden we in de richting van Tucson Executive aviation waar we even gauw wat gedronken hebben. Na een korte stop van 10 minuten vertrokken we weer tussen de 737's door voor de terugreis naar Falcon. Dit maal een uitgebreide demo van het GPS systeem die je kunt laten samenwerken met je HSI (horizontal situation indicator). Werkt wel erg mooi!
We vlogen terug op 6500ft. Het was ook al 5 uur toen we nog een half uur onderweg zouden zijn. De zon stond laag en was hier en daar al achter de bergen onder gegaan. Dit leverde weer een schitterende zonsondergang op. Even na half 6 landden we in de schermeringen op Falcon Field. Erg gaaf! Mooie vlucht. Al met al omdat Tucson een stukje dichterbij is dan Blythe slechts 2,4 uur gevlogen ipv de geplande 3 uur. De volgende keer kunnen we gewoon een half uurtje langer door.
De terugreis via een wat directere GPS route via Coolidge |
Terug op de Sabena Ramp om 1740 LT |
Wat cool! heb je nog dat vliegtuigkerkhof gezien? xx
BeantwoordenVerwijderenJa, 2 zelfs! Op Pinal staan een heleboel afgedankte kisten, en ook op Tucson-Davis Monthan AFB staan echt een heuuuuuuuleboel. Is ook de grootste van de USA. Heel apart.
BeantwoordenVerwijderenGoed gedaan, jochie!
BeantwoordenVerwijderenWe willen een nieuwe blog!!!
BeantwoordenVerwijderen