Sperrtopf Antennes te koop

donderdag 6 januari 2011

D19; touch and goes op Chandler

Vandaag weer lekker een uurtje gevlogen. Dit werd eigenlijk beschouwd als een navigatievlucht, maar in een uur tijd kun je niet echt veel navigatiewerk doen. Daarom zijn we maar naar een nieuw vliegveld gegaan waar ik nog niet eerder ben geweest; Chandler.
Chandler ligt tussen Gateway en Phoenix Sky Harbor in. Een vliegveld zoals Falcon Field met ook 2 parallelle banen in dezelfde richting, op zo'n 5 minuten vliegen van Falcon Field.
Opgestegen vanaf Falcon om 4 uur. Toen naar 3500' geklommen en richting zuid-west gevlogen. Gauw de ATIS uitgeluisterd waarna we idle vanaf 3500' de hele daling slippend met full flaps een straight-in naar runway 22R vlogen. We zaten een beetje hoog :)
Op Chandler 5 touch and goes en een low pass gedaan, waarna we ne 50min weer terugvlogen naar Falcon field waar m'n instructeur een high-speed landing demonstreerde. Gewoon het circuit vliegen, en dan op final een snelheid van 120 knopen aanhouden tot 300m voor het begin van de baan, dan vol de slip erin en de snelheid eruit krijgen. Deze demo ter voorbereiding op 120kt finals die we moeten vliegen als we een keer naar het grote vliegveld van Sky Harbor gaan, tussen de 737's, 777's 747's en dat soort groot spul! Vet!

Vrijdag wordt een vette dag! We gaan overland! De eerste overland zal gaan richtin Blythe. Een vliegveld op de grens van Arizona en California in het westen! Hemelsbreed zo'n 150nm (278km) vanaf Falcon. Zo'n 1 uur en 20 minuten vliegen hier vandaan. Waarschijnlijk daar landen, beetje brandstof tanken en dan weer terug naar Falcon via een vliegveldje ergens noord van Phoenix ofzo! Heb er heel veel zin in! Ben erg benieuwd!

1 opmerking:

  1. Chandler heeft echt een super restaurant, ben je d'r al geweest?
    Als je nog een keer een mooie overland mag plannen, ga dan solo met een klasgenoot naar Bullhead en lunchen in het casino aan de andere kant van de rivier. Mooi stukje vliegen, dat wel ;)

    BeantwoordenVerwijderen