Sperrtopf Antennes te koop

zondag 5 december 2010

2nd flight

Vanmorgen errrrug vroeg uit bed. Om 04:45 uur ging de wekker om om half 6 naar het vliegveld te reizen. Op de planning stond vandaag een vlucht naar de south-east practice area voor climbs and descends. Sharon was na mij aan de beurt, dus vond de instructeur het een goed idee om te gaan backseaten bij elkaar.
Ik was eerst aan de beurt. Na de gebruikelijke meteo en mass and balance opgemaakt te hebben en een korte briefing verlieten we dispatch om naar de Archer N4140W te gaan. De walkaround en cockpit preparation gedaan waarna de instructeur er ook aan kwam. De rest van de checklisten afgewerkt, en naar de baan getaxied. De zon was nog maar net op. Om 07:10 uur schoof ik de throttle naar voren om zelf de take-off te doen. Gaaf! Weer dezelfde departure als de vorige keer richting het zuid-oosten. Prachtige rustige lucht nog zo 's morgens vroeg. Mooi met de laagstaande zon, maar lastig om nog naar buiten te kunnen kijken door het redelijk bekraste raam. Eenmaal aangekomen in de practice area voornamelijk klimmen en dalen geoefend en de procedures die daarbij horen. Ging allemaal wel weer prima! Na een uur in de practice area gevlogen te hebben keren we terug richting Falcon. Even de ATIS uitluisteren om de wind en QNH te krijgen. Vandaag ook de landing helemaal zelf gedaan! Ging lekker! Staat iets hoger op z'n pootjes dan een zweefvliegtuig, maar de landing was behoorlijk acceptabel... Goed, dus teruggetaxied naar de Sabena Ramp voor een korte plaspauze en een crew wissel. Nu ging Sharon voorin en ik ging lekker achterin chillen. Wel leuk zo'n vlucht meemaken van achteruit. Ook erg leerzaam als je de checklisten ook meedoet. Bovendien doe je nog weer extra terreinkennis op. Sharon had verder dezelfde opdracht als ik.
Morgen staat er weer zo'n vlucht op het programma. Gelukkig wel op een wat menselijkere tijd. Half 12 klaar zijn, om om 12 uur de lucht in te zijn. Tot 2 uur. Daarna gaat Sharon weer en kruip ik weer achterin. Waarschijnlijk zullen we weer naar een van de zuidelijke practice area's gaan. Ik hoop nog wat touch and goes te kunnen doen op Gateway of Casa Grande...

Ik mag helaas eigenlijk geen foto's op m'n blog zetten van tijdens de vluchten. Maar die zijn er natuurlijk wel ;-)......... Ohja, en Sinterklaas was nog langs geweest! Er was ineens een chocoladeletter P! Thx Juan! Heel leuk!

(hier een miniscuul klein linkje naar wat foto's vanaf de backseat)
(klik hier voor een sneaky linkje naar een filmpje van mijn eerste take-off 's morgens vroeg om 7 uur)

2 opmerkingen:

  1. Klinkt allemaal erg enthousiast. This is the time of your life!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow, Peter, wat cool allemaal! Als je geen foto's op je blog mag zetten, zijn filmpjes natuurlijk helemaal uit den boze, jammer! Alles lekker opslaan en thuis laten zien, graag!! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen