Sperrtopf Antennes te koop

maandag 27 december 2010

Naar Casa Grande en Goodyear!

Vandaag mocht ik eindelijk weer eens vliegen sinds vorige dinsdag. Vandaag stond er een missie van 2 uur op het programma. Een soort van refresher. Ik ben eerst naar Casa Grande gevlogen en heb daar 3 touch and goes gedaan waarna m'n instructeur zei; "hmmmmm, ga maar naar Goodyear!" Ok. Leuk! Goodyear ligt aan de westkant van Phoenix. Een plek waar ik nog niet geweest was.
M'n instructeur gaf ook op Goodyear les aan Oxford/EPST gasten les vroeger. Hij is dus heel erg bekend in dat gebied. Hij gaf me daarom ook gelijk maar goede tips over het gebied rond Goodyear qua grondkenmerken. We hebben hier ook 3 touch and goes gedaan, waarna we weer terugvlogen via de zuidkant van Phoenix. Prachtig gezicht zo laat op de middag (half uur voor sunset). De zon was al achter de bergen in het westen onder gegaan. Heel mooi om tegen sunset op Falcon Field te landen.
De route die we gevlogen hebben zag er zo uit (clockwise gevlogen):
Klik voor een vergroting
Toch nog een hele tocht. Zo'n 130nm. Is dus zo'n 240km.
Helaas ben ik nu alweer 2 dagen vrij. M'n instructeur is op dinsdag en woensdag vrij, en ik dus ook als ik met hem vlieg... M'n volgende missie is nog een refresher waarin o.a. veel emergency dingen naar voren komen. Engine failures direct na take-off, engine fires, practice forced landings, dat soort grappen. Daarna komt er nog een solo waarin ik weer lekker mag stoeien met de Archer in de practice area, en daarna beginnen de navigatievluchten! Kan niet wachten! Lekker overland :-)
Ondertussen kunnen jullie mijn solofilm aanschouwen die weer redelijk wat uurtjes heeft gekost om in elkaar te knutselen. Enjoy!

2 opmerkingen: