Sperrtopf Antennes te koop

zaterdag 25 december 2010

Climbing Superstition Mountain

Woensdag, donderdag en vrijdag: vrije dagen. Niet helemaal, want wel elke dag op school geweest om nieuwe solo-gangers het zwembad in te donderen en kaal te scheren! Woensdag gingen Niels, Timo en Giel solo. Donderdag gingen Michiel en Daphne solo.
Vrijdagavond zijn we met de hele klas uit eten geweest bij de Cheesecake Factory. Klinkt een stuk slechter dan dat het is. Heb er echt heel goed gegeten! Was erg lekker.

Zaterdag, vandaag gingen we Superstition Mountain beklimmen! Dit is een van de hoogste bergen hier in de buurt, en ook de langste en zwaarste tocht! We gingen om een uur of 10 weg uit Mesa. Na een half uurtje rijden kwamen we aan bij de voet van Superstition Mountain. We begonnen de tocht om half 11. Om kwart over 1 waren we helemaal boven op de top. Het begin was nog vrij makkelijk, maar vanaf halverwege werd het wel erg steil. Zonder handen redde je het niet meer. We gingen toch wel in een moordend tempo omhoog. Een klim van ongeveer 840m in hoogte over een afstand van 3km licht stijgend, daarna 1,5km steil klimmend. Na een lekkere relaxte pauze van 3 kwartier bovenop de top begonnen we maar aan de nog 2 uur durende afdaling. Dat was eigenlijk nog het zwaarste. Voel m'n knieƫn zeker wel. Was erg gaaf om te doen! Gaan we zeker nog eens doen.

Hier een aantal foto's van de tocht (klik hier voor allemaal):

Zie origineel formaat :-)

Slik, is toch wel hoog. Dit was na 30 min lopen.

Na een uur doorlopen

Ongeveer halverwege

Apart volk die Amerikanen...

Boven op die top hebben we gestaan. 4600ft MSL. Een klim van 840m vanaf het begin van het pad.