Sperrtopf Antennes te koop

zaterdag 18 december 2010

DS11; first solo!

First SOLO!

Vanmorgen weer veel te vroeg opgestaan. Om 7 uur moesten we op school melden voor een langere briefing dan normaal. We zouden vandaag solo gaan! Eerst bespraken we de FAA pre-solo written test. Ondertussen tekende onze instructeur wat endorsements af die nodig zijn voor de eerste solo.
Sharon was eerst aan de beurt. Nadat zij eerst een uur met Justin in het circuit had gehangen voor meerdere touch and goes, stapte de hij uit en ging Sharon voor het eerst alleen de lucht in! Na de gebruikelijke traditie van het stopdassen afknippen werd Sharon afgevoerd naar het zwembad op de Springs. Het is hier verboden om vanaf het vliegtuig tot aan het zwembad de grond aan te raken!
Helaas heb ik niet mee kunnen maken hoe Sharon in het zwembad is gejonast. Ik was namelijk direct aan de beurt voor m'n vlucht.

A man on a mission! LOL!
Na ook een uur met m'n instructeur gevlogen te hebben en 2 normale touch and goes, 2 flapless touch and goes, 2 glide-ins, 1 go around, 1 simulated engine failure after takeoff (enige landingsmogelijkheid McKellips road), 1 short field landing en een full stop gedaan te hebben taxiden we terug naar de Sabena Ramp. M'n instructeur stapte uit. Een groot deel van de klas stond al te kijken en foto's te maken.






Nu was ik aan de beurt om 3 full stop taxibacks te maken.
Ik was nog maar net in de lucht of het werd weer heel erg druk op de radio. Tower vroeg of ik een full stop landing op de runway 22R kon accepteren (de kleine baan). Vooruit dan. Die baan is wel wat korter, en om daar taxiway B te kunnen pakken moest ik wat eerder dan de 1000' blokken landen en stevig in de remmen. Geen probleem. Goed, vervolgens stond ik tussen de 2 banen in en had ik toestemming nodig om de linker baan te crossen. Het was echter zo druk dat ik daar ruim 5 minuten heb staan wachten. Eenmaal overgestoken teruggetaxied naar runway 22L. Al gauw bleek dat er daar zelfs nog 5 kisten stonden te wachten om op te stijgen. Die 3 full stop taxibacks zouden dus niet lukken in 30 minuten. Heb er dus maar 2 gemaakt. Na m'n 2e solo landing teruggetaxied naar de Sabena Ramp waar iedereen al stond te wachten. Eerst aan dispatch m'n Hobbs and Tachs doorgegeven, waarna ik de motor af kon zetten en de deur open kon. M'n instructeur feliciteerde me en knipte op de vleugel m'n stropdas af. Vervolgens werd ik door Mathijs helemaal naar de kofferbak van de Lexus gedragen. Toch zeker 250m sjouwen. Erg comfortabel als je over iemands schouder op de kop hangt. De kofferbak van de lexus was wel een stuk aangenamer. Wel donker, maar lag prima, tot Niels het grappig vond om ruig te gaan rijden. De kofferbak is niet geluidsdicht, want de piepende banden waren goed te horen. Eenmaal aangekomen op de Springs hadden ze besloten dat het grote zwembad koud genoeg was voor mij. Die is niet verwarmd en de nachten hier zijn gewoon fris. Na een korte laatste tocht zonder de grond te raken eindigde deze met een 3-2-1 jonas actie in het zwembad!
Na enkele felicitaties werd het tijd voor de 2e traditie die iets minder bekend is..... De tondeuse.
Ja. Ik ben nu kaal. Standje 0. Nul ja. Zonder voorzet stukje. Minder dan 1mm dus. Ja. Echt. Verschrikkelijk! Haha. Ziet er niet uit! Kan er wel om lachen, maar vooral omdat de rest van de jongens ook kaal gaan! Hahaha. Sommigen hebben nu nog een prima bosje haar op hun hoofd. Ben erg benieuwd hoe dat er uit gaat zien! Vooral bij Michiel en Mathijs! Hahahahah.
Na een snelle douche m'n schone kleding weer aangetrokken en weer even naar school geweest. Daar bleek dat de instructeur alweer aan het vliegen was. Dus terug naar huis en later op de middag weer heen om de debriefing te doen. Was achteraf niet heel erg nodig want we zijn er 3 minuten mee bezig geweest terwijl we er 2 uur voor gewacht hebben.... Maakt niet uit, we zijn SOLO!























Met dank aan Mathijs voor de foto's! Top!
------> Meer foto's hier <------

5 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd, super gedaan! Dank voor het mooie verslag hier en ook Matthijs bedankt voor de fotos. Wel even een shock om je kaal te zien! Veel in de zon lopen om het witte eraf te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOk van mij van harte! Super gedaan joh!Maar ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik je kale koppie zag. Ik wist niet dat dat er ook bij hoorde.... Jammer dat we er niet bij konden zijn. XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geweldig! Krijg er bijna traantjes van zo trots dat ik ben! Gefeliciteerd en inderdaad, bedankt voor het superverslag. Je krijgt van mij een nieuwe stropdas. Heeft er iemand een pruik?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gedaan schat!! Ben echt trots op je!! Begin nou wel een beetje te wennen aan je kale kop, maar laat het toch maar weer wat langer worden:P Gelukkig zijn er nog genoeg leuke foto's van je gemaakt toen je nog wel haar had! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. FANTASTISCH!! Gefeliciteerd Peet! Super goed gedaan! Heb in een deuk gelegen om je verslag. En die laatste foto is fantastisch!! Je gezicht spreekt boekdelen... Hahahahhaha!

    BeantwoordenVerwijderen