Sperrtopf Antennes te koop

donderdag 9 december 2010

D4; steep turns, slow flight, low pass, touch and go

Vandaag (eindelijk) na 2 dagen uit te moeten rusten weer lekker gevlogen! Slow flight en steep turns stonden vandaag op het programma. Een missie van 2 uur. Heb maar 1,7 uur gevlogen omdat de instructeur het zinvoller vindt om die 0,3 uur extra later op te maken bij een cross country of solo.
Vanmorgen op een redelijk tijdstip (half 7) opgestaan om om half 8 op school te zijn, kwart over 8 te briefen, en dan om kwart voor 9 vliegen. Het plan was eerst om met z'n 3en (inclusief instructeur) naar Casa Grande te vliegen en daar de wissel te doen, maar dat zouden we niet redden met de beschikbare brandstof. Het vliegtuig wordt standaard volgetankt tot 34gal voor iedere vlucht. De Archer verbruikt ongeveer 9,5 gallon per uur, maar daar maken we voor de zekerheid 10gal/hr van. 2x een missie van 2 uur zou dus te lang zijn. Dus besloten we maar dat we de crew wissel terug op Falcon Field zouden doen.
Sharon was dit keer eerst aan de beurt. Prima. Kon ik nog een beetje wakker worden. Dus ik lekker achterin gekropen en weer mee gedaan. Prima wakker worden achter in een Archer. Nadat Sharon anderhalf uur in de south east practice area steep turns en slow flight had gedaan vlogen we terug naar Falcon. Ik was aan de beurt! Na een korte pauze en een nieuwe lading brandstof vertrok ik rond half 12. Ging eigenlijk allemaal weer erg lekker vandaag. Slow flight geen probleem, steep turns ook niet. De basics zitten er door het zweefvliegen toch wel goed in. Scheelt zeker wel. Enige lastige zijn de procedures nog. Maar dat gaat ook steeds beter.
Steep turns
Goed, nadat ik ook een uur in de practice area steep turns en slow flight had gedaan was m'n instructeur een beetje verveeld. Hij stelde voor om een low pass over de baan van het vliegveld Coolidge te doen. Gaaf! Direct daarna voor 1 touch and go in het circuit gedoken voor runway 23 en toen weer terug naar Falcon Field. Eenmaal aangekomen bij de rand van de stad waar je normaal je 10 miles south east call doet was het erg druk op de frequentie van Falcon Tower. Kon pas op 7 of 8 miles er tussendoor komen. We kregen weer een "enter right base runway 4R". Hier vlieg je dus geen downwind. Je vliegt dan deze route:
Approach vanuit zuidoost vanaf AJ Landfill naar Lima naar the "Wagon Wheel" (trailerpark)





M'n instructeur was goed te spreken over de landing. Na de landing de kist weer afgesloten en vastgemaakt aan de touwen en weer naar binnen voor een debriefing. Morgen weer vliegen. Wordt weer vroeg. M'n wekker gaat om 5 uur. Half 7 briefing, 7 uur vliegen. Dit keer zullen we de wissel op Casa Grande doen. Dus we gooien de kist tot de nok toe vol (50gal). Ik vlieg eerst naar Casa Grande, dan vliegt Sharon terug naar Falcon. Misschien daar ook nog wat touch and goes. In ieder geval staan er op de planning stalls.
Vanavond wordt een korte avond. Lekker optijd naar bed. Denk dat ik nog wel ff de hot tub in spring.

1 opmerking:

  1. Lekker om te zien dat je in korte mouwtjes achter de knuppel zit, terwijl hier in NL de verwarming aan staat om het aangenaam te maken.
    Leuke filmpjes!

    BeantwoordenVerwijderen