Vanmorgen op een redelijk tijdstip (half 7) opgestaan om om half 8 op school te zijn, kwart over 8 te briefen, en dan om kwart voor 9 vliegen. Het plan was eerst om met z'n 3en (inclusief instructeur) naar Casa Grande te vliegen en daar de wissel te doen, maar dat zouden we niet redden met de beschikbare brandstof. Het vliegtuig wordt standaard volgetankt tot 34gal voor iedere vlucht. De Archer verbruikt ongeveer 9,5 gallon per uur, maar daar maken we voor de zekerheid 10gal/hr van. 2x een missie van 2 uur zou dus te lang zijn. Dus besloten we maar dat we de crew wissel terug op Falcon Field zouden doen.
Sharon was dit keer eerst aan de beurt. Prima. Kon ik nog een beetje wakker worden. Dus ik lekker achterin gekropen en weer mee gedaan. Prima wakker worden achter in een Archer. Nadat Sharon anderhalf uur in de south east practice area steep turns en slow flight had gedaan vlogen we terug naar Falcon. Ik was aan de beurt! Na een korte pauze en een nieuwe lading brandstof vertrok ik rond half 12. Ging eigenlijk allemaal weer erg lekker vandaag. Slow flight geen probleem, steep turns ook niet. De basics zitten er door het zweefvliegen toch wel goed in. Scheelt zeker wel. Enige lastige zijn de procedures nog. Maar dat gaat ook steeds beter.
![]() |
Steep turns |
![]() | ||||||
Approach vanuit zuidoost vanaf AJ Landfill naar Lima naar the "Wagon Wheel" (trailerpark) |
Vanavond wordt een korte avond. Lekker optijd naar bed. Denk dat ik nog wel ff de hot tub in spring.
Lekker om te zien dat je in korte mouwtjes achter de knuppel zit, terwijl hier in NL de verwarming aan staat om het aangenaam te maken.
BeantwoordenVerwijderenLeuke filmpjes!