Sperrtopf Antennes te koop

maandag 6 december 2010

3rd flight

Vandaag opnieuw gevlogen. Weer naar de south-east en south-west practice area. Vandaag weer als eerste met Sharon achterin, en daarna een wissel op Falcon Field en ging ik achterin. Dit keer echt alles zelf gedaan, ook de ATC communicatie. Ging weer lekker! Rond kwart voor 12 opgestegen vanaf runway 22L. Deze baan had ik nog niet eerder gehad. De departure procedure is hier redelijk hetzelfde. Runway heading tot 2000' msl, (veld ligt op 1394'). Daarna linkerbocht naar heading 100 om naar "Lima" te vliegen. Vanaf 1000' agl ga je de after take-off checklist doen en pas je de snelheid aan van take-off climb speed (75kt) naar cruise-climb speed (85kt). We klimmen nu door tot 3700' msl. Daarna weer de practice area ingedoken om weer wat climbs en descends te doen. Dit maal ook tijdens bochten en power-off descends, dus zonder motorvermogen. Dit levert natuurlijk een veel grotere daalhoek op. Ging allemaal weer erg lekker vandaag. Na een uur in de practice area gevlogen te hebben weer terug naar het veld. In de practice area geef je ook bij bepaalde grondkenmerken position reports. Dit gaat als volgt: "South-east practice area, Archer 965WG, 2 miles south of Mister Volcano, 4500' climbing 5500', westbound, south-east practice area". Dit doe je om de 10-15 minuten ongeveer, of als er andere vliegtuigen in de buurt zijn. Ook de landing dit maal dus ook met de ATC erbij, dus wel spannender. Wel erg vet om eindelijk de RT in de praktijk te brengen. "Falcon Tower, Archer 965WG 10 miles south-east of Falcon Field to land, with information Foxtrot." Terug van de toren: "Archer 965WG enter left base runway 22L".... Een paar miles verder "Archer 965WG runway 22L cleared to land"... Dus readback: "Runway 22L cleared to land, Archer 965WG".
De landing was dit keer rond 2 uur 's middags, dus wat turbulenter. Was wat meer werken dus, maar ging toch aardig.
Na een snelle crew wissel was Sharon aan de beurt. Ik dus weer lekker achterin geklommen en daar weer de checklisten meegedaan. Eenmaal in de lucht de kaart er eens goed bijgehad om alles goed te bekijken.
Heb een filmpje gemaakt van een stukje van Sharon's vlucht... Zie onderaan...

Vanavond met z'n allen uit eten geweest. Ik duik zo nog even het zwembad in en dan ga ik weer lekker pitten. Dinsdag en woensdag is mijn instructeur vrij en dus ik nu nog ook (tot ik solo ben...) Donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag en maandag vlieg ik weer. Kan nu alweer niet wachten!
Op dit moment staat er 4,9 uur in m'n logbook na 3 dagen vliegen.

(hier een miniscuul klein linkje naar wat foto's vanaf de backseat van gisteren)
(klik hier voor een sneaky linkje naar een filmpje van mijn eerste take-off gisteren, 's morgens vroeg om 7 uur)  
(en hier een miniscuul klein linkje naar een filmpje van Sharon die vandaag power-off decends doet)

3 opmerkingen:

  1. Wat een leven... moet wel erg afzien zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend cool!! Knap hoor van mijn broerrrtje!

    Vandaag en morgen dan maar even lekker uitslapen ;) Veel plezier op je vrije dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Peter,
    wat een narigheid, dat zwembad en die hot-tub. Leuk trouwens om die bekende N-registraties weer voorbij te zien komen. De 4147L was jaren geleden de favoriet, die had een HSI met fluxvalve, geen geknoei met bolkompassen. Moet je 's ochtends al krabben? Have fun! Groeten

    BeantwoordenVerwijderen