Sperrtopf Antennes te koop

zondag 19 december 2010

D12; slow flight, stalls, steep turns, practice forced landing, touch and goes

Ik schrik nog steeds van mezelf als ik in de spiegel kijk.... Is wel even wennen zo'n kale kop! Kan niet wachten tot de rest solo gaat, hahahaha. Ben erg benieuwd hoe dat bij sommigen staat.

Goed, kon vanmorgen eindelijk weer eens wat langer blijven liggen. Ik moest om 11 uur op school zijn om om 12 uur te vliegen voor een 2 uur durende missie. Het was een soort van opfrislesje slow flight, stalls, steep turns, een practice forced landing (je motor nokt ermee, zoek maar een veld uit en zet em daar neer, behalve het daar ook echt neerzetten natuurlijk), gevolgd door 3 touch and goes op Coolidge airport waarna we daarna terug naar Falcon navigeerden. Coolidge ligt toch 35nm (65km) van Falcon field af. Is toch zeker 20 minuutjes vliegen.
Na een korte pauze en een nieuwe lading brandstof was Sharon aan de beurt. Zij deed dezelfde opdrachten, maar deed haar touch and goes op Falcon Field.
Was weer een lekker dagje vliegen! 1,7 uur en 4 landingen. Ging weer lekker.

Bij de debriefing werd het duidelijk dat morgen er iets nieuws op het programma staat: 1,5 uur solo! Helemaal zelf zonder instructeur een vlucht uitvoeren. Dat zal betekenen dat de Duty Instructor je papierwerk af zal tekenen en je veel succes zult wensen en je het zelf maar lekker uit mag zoeken. Ik heb anderhalf uur de tijd om zelf te doen wat ik leuk vind (nouja, er zijn wat restricties en syllabus ideeën natuurlijk ;-)). Ik denk dat ik eerst 45 minuten in de south-east practice area wat steep turns, slow flight en stalls ga oefenen, waarna ik dan terug vlieg naar Falcon om daar nog 3 kwartier full-stop taxibacks ga doen. Touch and goes solo zijn op dit moment nog niet toegestaan.
Wel spannend! Na slechts 2 rondjes solo rond het veld, ineens 1,5 uur lang jezelf redden in de south-east practice area met al de drukte hier. Heb er wel heel veel zin in!!
Ik moet om half 11 op school zijn, dat betekent dat ik rond een uur of half 12 vlieg (vanaf half 8 Nederlandse tijd). Ik ben dan waarschijnlijk wel weer op de radio te horen. Moet dan in ieder geval om 1 uur terug zijn op de ramp (9 uur NL dus...).
Ga naar www.squawkvfr.com of open deze link in VLC of een andere media player: http://ms.squawkvfr.net/ffz
Kijk ook eens op http://skyvector.com/ voor luchtvaartkaarten van omgeving Phoenix. Heb je een idee waar alles ongeveer ligt.

Ohja, klik hier voor wat foto's van de sunset trip van een paar dagen geleden.

2 opmerkingen:

  1. Klinkt erg leuk! Zal proberen uit te luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spannend! Veel succes he!!

    Als er nog meer hoofdjes kaal zijn geschoren willen we die hier natuurlijk ook wel even zien! Kunnen we lachen... :D

    BeantwoordenVerwijderen